X

X

11 aug. 2010

Ännu en underbar morgon

Tisdagsmyset igår blev en stund i kvällssolen tillsammans med nya, lånade boken och en stor kopp te och det var en härlig avslutning på en bra dag. Jag satt ute tills solen hade gått ner bakom grannens tak och det började skymma *mys* Denna dag har även den börjat med en stund i solen eftersom det är fantastiskt vackert sensommarväder här idag och under min morgonlöprunda var det dimmor som dansade över sjön. Som vanligt blev det löpning runt sjöarna och idag med inslag av fartlek samt löpteknik, totalt 10km på 56min dvs omkring 5:35/km.

Efter löpningen plockade jag fram utrustningen till mitt hemma-gym, yogamatta och gummiband, och körde sedan igenom hela kroppen under 30min. Passade på att vara utomhus och det var skönt med solen som värmde på ryggen. Gällande plankan-utmaningen så kan jag efter morgonensträning lägga till 5 minuter och igår kväll gjorde jag också 5 minuter. Känner mig inte särskillt peppad på denna utmaning just nu kan jag erkänna... Oftast kör jag 1 minut i taget och som mest har jag stått ca 2 minuter, hur jag ska klara 3:40 minuter om 20 dagar är en gåta! Efter stretch och en skön dusch var det sedan äntligen dags för frukost (åt ½ banan + keso innan träningen) och som vanligt blev det gröt samt ett bovetebröd med kaviar/ägg *mumma* Ikväll blir det andra godsaker då jag och Maken ska gå på restaurang med härliga M & E, kul att hitta på något sådant för att förgylla en vanlig onsdagskväll :-)

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att ditt gym inte har bättre öppetider. Mitt har 07.30-22.00 vardagar och 10.00-17.00 helger nu på sommaren. Fast de är inte nya maskiner m.m., men de duger gott =)
    Du dina frukostar ser alltid så fina ut. Blir hungrig när jag ser allt gott =)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start på dagen (och avslut på gårdagen för den delen). Har du några tips på bra övningar med gummiband?

    SvaraRadera
  3. När jag läste ditt senaste inlägg så trodde jag att du stod fem minuter i sträck efter löprundan och blev lite avundsjuk på din ork. Men nu när jag läser att du bara står 1-2 minuter så slappnar jag av igen ;)
    Och jag förstår aldrig hur jag skulle orka 10 km:s löpning. Du är duktig :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!