X

X

18 aug. 2010

Morgonlöpning

En mycket lugn och behaglig löprunda bjöd jag mig själv på idag under de tidiga morgontimmarna. Jag valde att hålla ner tempot så gott det gick (fick bromsa ibland..) och avverkade 10km på ca 57min. Genomsnittstempo 5:47 och genomsnittspuls 139. Som synes så var det inte så värst ansträngande för "pumpen" idag men benen kändes ganska tunga, ska promenera imorgon för att mjuka upp dem men annars blir det vila fram till startskottet! Som jag tänkt så testade jag en ny runda och den är på ca 10,5km, ett mycket bra komplement om jag tröttnar på att springa runt sjöarna. Efter löpningen körde jag bålstyrka i 15min och det fick bli inomhus idag. Bollen plockades fram ur garderoben där den vilat de senaste månaderna och nu ska den få ligga framme och kräva uppmärksamhet ;-) En god frukost sedan som avrundning på morgonen blev en tallrik yoghurt/keso med banan, blåbär, granola och mandlar samt ett par skivor av mitt fruktbröd toppat med ägg. Hur har du börjat din dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!