X

X

20 aug. 2010

Löpning på två sätt..

För att berätta det hela kronologiskt så är det väll bäst att jag börjar med den första löprundan som var Blodomloppet igår kväll.

Stack från jobbet lite tidigare för att ta bilen in till Örebro, träffade på resten av mitt lag, hämtade ut nummerlappar och laddade lite. Sedan var det dags för start och jag önskar att någon hade talat om för mig att det gällde att tränga sig så långt fram som möjligt.. Den första kilometern var det helt tjockt med människor på den smala vägen och innan det tunnade ut så var det promenad som gällde, så surt när jag verkligen hade laddat för att springa snabbt! När det väl gick att börja springa så gick det dock undan och det blev en sorts fartlek med korta lugnare partier när man kom ifatt någon och annars susade vi förbi person efter person. Riktigt kul att springa i team med någon och passera på varsin sida om ett gäng för att sedan rusa vidare sida vid sida :-) Tiden i mål blev enligt min Garmin ca 27min och enligt den sprang vi 5,2km... Ska ladda in datan ikväll för att se tempot när vi väl kunde börja springa för ett genomsnitt på 5:24/km är nog inte helt rättvisande. Min "partner in crime" D.

Den andra löprundan var den som jag genomförde imorse och det var på ganska stela och trötta ben kan jag lova. Vaderna var det som kändes värst och inte ens mot slutet hade de mjuknat upp så att det kändes bra. Det blev en runda på 11km och när jag sedan kom till gymmet för att köra lite styrka så visade det sig vara stängt idag för renovering *morr* Det blev istället 20min styrketräning med gummiband för armar/axlar på hemmaplan. En lyxig fredagsfrukost satt sedan fint i magen: ägg-gröt med blåbär/lingonsylt/frön, en ost-macka och en persika *mmm* Härligt att det snart är helg och förkylningen som jag kände av igår morse verkar ha vikit hädan. Ser fram emot en riktigt mysig helg tillsammans med Maken!

1 kommentar:

  1. Aaaaah... shittans, visste inte heller att det var så trångt!? Men det lät som om det gick snabbt resten! :D

    Hoppas att du har en mysig helg!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!