X

X

27 aug. 2010

Dubbel träning

Denna härliga fredag har inletts på bästa möjliga sätt med en löptur runt sjöarna följt av ett skönt pass styrketräning på gymmet. Trodde verkligen inte att löpningen skulle kännas så bra som det gjorde för jag har grym träningsvärk i benen! Det är visst skillnad mellan att "bara" springa som träning för benen och att köra igenom dem med styrketräning på gymmet som jag gjorde i onsdags... Konstigt det där med träningsvärk eftersom det inte alls syns på utsidan när insidan gör så ont ;-P

Löpningen före gymmet blev totalt 10km/56minuter och för första gången för hösten (är det ok att säga att det är höst nu?!) så behöll jag långärmade tröjan på hela rundan trots att ärmarna kavlades upp efter hand. 9 grader här imorse men det regnade inte så det var behagligt väder att springa i. Det blev förresten en torr ridtur igår kväll också, mycket skönt att få koppla bort hjärnan efter en lång arbetsdag och jag har saknat Freja som jag inte träffat sedan i juni. Styrketräningen på gymmet idag inriktade sig på bröst/rygg och efter en stark start med dips och chins så fick jag kämpa för att se till att jag verkligen tog i och inte bara mesade med vikterna. Vill bli bättre på att köra stenhårt när jag väl är på gymmet och inte tänka på en massa annat! Det gick bra imorse och med fyra övningar per muskelgrupp avklarade, 30min, så sprang jag sedan den sista kilometern hemåt. Innan jobbet tankades kroppen med en god grötfrukost. Det blev favortitgröten med blåbär/lingonsylt/valnötter samt ett bovetebröd med kaviar/ägg. Snart dags att baka igen så det hoppas jag på att hinna med under helgen.

1 kommentar:

  1. sv: Tack snälla! Tror jag behöver lite lycka till. Vet inte hur de känns inför. Antingen går de riktigt bra eller så fallerar allt. Återstår att se. Åhh...DS Trainers. Fråga om du kan få mängdrabatt? :D Ja vill ha! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!