X

X

24 juni 2010

Längtan..

Längtan till semestern håller mig just nu i ett hårt grepp och det känns som att timmarna segar sig fram tills det är dags för mig att få lämna jobbet för tre veckors frihet. Denna längtan gör att jag har svårare än vanligt för att vara i nuet och många tankar går istället till vad jag vill hinna med att göra under semestern och hur skönt det kommer att bli. Tankar som dessa har även som följd att jag blir lite stressad över att jag måste se till att göra semestern så där bra som jag vill att den ska vara... Inte helt positiva tankar men jag hoppas att jag kan släppa pressen på semestern när jag lämnar jobbet för dagen och ta dagarna som de kommer!

Igår fick jag hjälp av Freja med att återvända till nuet. Ytterligare en bra sak med ridningen, utöver att samspelet med hästarna ger mig så mycket glädje, är ju att man behöver fokusera på vad man gör! Som vanligt när det inte är snö ute så hittade jag Freja med hela munnen full med gräs, ett av de värsta matvraken som finns *gulltjejen* Frejas stallkompis heter Cubido och även han fastnade på bild igår, en bildskön herre som jag dock inte har ridit på länge. Näst sista gången jag satt på honom så åkte jag av på ett väldigt brutalt sätt vilket har satt sina spår i tilliten mellan oss. I stallet är han dock som en stor knähund, hur go som helst att handskas med. Hoppas på att hinna med flera ridturer under semestern men jag ska som sagt inte planera för mycket utan försöka ta dagarna som de kommer!

1 kommentar:

  1. Vad härligt med semester. Ser ju ut som att solen och värmen intar Sverige nu också så du verkar få en härlig start på semestern..:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!