X

X

30 mars 2010

Tio på tisdag!

Morgonstreak 30/31
Har varit ute i den friska luften under morgontimmarna och utfört utmaningen "10 på tisdag" skapad i 10 veckor till toppformsgruppen och det var en rolig utmaning att starta dagen med. Utmaningen går ut på att man idag ska genomföra:
1. 10km gång/löpning/cykel etc, löpning för mig såklart :-)
2. 10 burpees
3. 10 armhävningar
4. 10 situps
5. 10 chins
6. 10 dips
7. 10 benböjshopp
8. 10 utfallssteg
9. 10 höftlyft
10. 10 min stretch
Dagens värsta/bästa pulshöjare, förutom löpningen, var burpees och benböjshopp. Benböjshoppen kom ju dessutom mot slutet av passet och då var benen lite matta ;-)

Avslutade med stretchen hemma innan det var dags för en välbehövlig dusch och en välförtjänt frukost a la ägg-gröt med blåbär/lingonsylt/mandlar + ½ grape.
(Den observante lägger även märke till dagens mutlivitamineral piller, har läst om flera tjejer som drabbats av anemi den senaste tiden och gör mitt bästa för att slippa sälla mig till den skaran!)

6 kommentarer:

  1. tycker du är otroligt grym som lyckas träna så bra på morgonen!! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Själv fick jag backa från den utmaningen idag.. Nya tag!

    SvaraRadera
  3. Go gröt! Är de solrosfrön man ser på? Åh, blåbär...:P Du äter samma vitamin som mig, och tro de eller ej. När min förra burk tog slut och ja inte åt den på tre dagar...blev jag förkyld. Om de var slumpen eller inte ...ja säj de. :O

    SvaraRadera
  4. Visst är det solrosfrön som man ser på gröten, tillsammans med linfrön och mandlar så är det en riktigt god topping. Snart morgon så att man får äta frukost igen *yey* :)

    SvaraRadera
  5. Håller med Sara, helt fantastiskt bra jobbat och dessutom på morgonen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!