X

X

3 jan. 2010

Hemma igen
Nu är jag hemma igen och tillbaka vid datorn efter en underbart Marginaljusteralugn och internet-fri vecka i Sälen. Det har varit en härlig vecka med en hel del åkande på både längdskidor och snowboard men det får bli en sammanfattning av det i ett annat inlägg. Det här inlägget har jag istället tänkt ska handla om att det har blivit ett nytt år och för detta år 2010 har jag i vanlig ordning avlagt några nyårslöften eller års-målsättningar som jag hellre kallar dem. Års-målsättningarna spänner över fler områden än träning och kost men det är på dessa två områden som de kommer att avspeglas under mina vanliga månads-målsättningar. Under december gick det så här gällande mina målsättningar:
  • Sätta PB i knäböj och utfall: Klarades av vilket jag har skrivit om i ett tidigare inlägg.
  • Klara 5 one leg squats/ben: Även detta klarade jag av och har skrivit om tidigare.
  • Min adventskalender innehållande minst ett träningspass om dagen klarades av även den och det var en motiverande och omväxlande träningsmånad.
  • Att hålla en bra energibalans dvs energi in=energi ut var en något knepigare utmaning under månaden och jag nådde väll inte riktigt ända fram, särskillt inte under semesterveckan i Sälen, men det plus som vågen visar nu räknar jag med att kunna arbeta bort ganska snabbt ;)


    Det var decembers målsättningar det och här kommer mina nya, fräscha målsättningar för januari:
  • Inget socker! Nolltolerans under januari.
  • Komma igång med att spela tennis.
  • Gå ner 2 kg som smugit sig på under de senaste två månaderna.
  • Promenera till/från jobbet minst tre dagar i veckan.
  • Minst 3 konditionspass i veckan.
  • Max 2 bröd om dagen.

De senaste två dagarna har det inte varit något problem att hålla mig till målsättningarna när jag väl har varit hemma igen och har kunnat återgå till mina vanliga rutiner, hoppas att det kommer att kännas så här lätt resten av månaden också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!