X

X

21 dec. 2009

Lucköppning 21
Crossfit *yey*
Fick till ett sånt tokbra pass på gymmet imorse att jag kommer att kunna leva på de lyckokänslorna resten av dagen. Lyckades äntligen efter en liten svacka ta mig ur min bekvämlighetszon och räknar helt klart dagens crossfit-pass till ett av de bättre passen jag gjort någonsin :) Löpning och helkroppsstyrka blev det idag för gymmet har stängt några dagar nu runt jul och jag kommer att underhålla mig i snowboardbackarna några dagar så det är bara att köra hårt under de dagarna jag kan träna på gymmet...
Dagens crossfit:
  • 5 min löpning (all löpning fartlek 12-14 km/h)
  • burpees & fällkniv (superset, alla övningar 2x10+1x12 reps)
  • 5 min löpning
  • tricepspress med viktskiva, triceps armhävningar (ss)
  • 5 min löpning
  • chins, rodd
  • 5 min löpning
  • konc. bicepscurls mot bänk & hammercurls (ss)
  • 5 min löpning
  • enhands bänkpress med hantel, dips
  • 5 min löpning
  • benpress & crunches (ss)
  • 5 min löpning
  • utfallsgång med viktskiva & sidresningar i bellyback
  • 5 min löpning + 1 min nedvarvning
Totalt: 90 härligt svettiga och jobbiga minuter, drygt 8 km löpning
Lycka! Och nu också lycklig innehavare
av en något kortare lugg efter förmiddagens
besök hos frisören ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!