X

X

1 nov. 2009

Mina mål i november
Efter att igår ha sammafattat oktober månad så är det nu dags att se framåt mot en ny inspirerad träningsmånad med nya, fräscha målsättningar!

Precis som förra månaden så delar jag in målen i olika områden:
Styrkemål:
  • klara 8 chins (Klarade av att öka 2 reps i oktober så jag satsar på att det är möjligt att klara samma utveckling i november.)
  • klara 20 dips (Som motvikt till målet i chins.)
  • klara av 3x10 reps i knäböj med 60 kg (Snowboard-säsongen kommer närmare så lite fokus på benen skadar inte, måste kolla dagsformen för det kanske är en lite låg målsättning.)

Konditionsmål:

  • under månaden köra 5 pass i veckan varav 3 löppass (Är inte ute efter en formtopp i löpningen nu så det blir mer fokus på mängdträning än på snabbhet den här månaden vilket också är mer vettigt med tanke på övriga målsättningar.)

Komma ner under 60 kg (Detta funkade ju inte alls under oktober men jag gör ett nytt försök och nu jäklar ska jag fokusera bättre på den här punkten.)

Sluta äta kvällsfika! (Kan kopplas till föregående punkt men är tillräckligt viktig för att vara ett eget mål. Har lätt för att använda kvällsfikat som en avkoppling från stressen under dagarna men nu är det slut på det! Många stora koppar te, tända ljus, läsning, varma bad och sköna filtar ska nog kunna hjälpa mig med denna punkt.)

Ha en återhämtningsdag/vecka (Lika viktigt som att träna är det att vila för att ge kroppen möjlighet till återhämtning och uppbyggnad. Eftersom jag vet med mig att jag gärna fuskar lite med återhämtningen så blir den en av månadens målsättningar.

Japp det var mina mål för den här månaden! De känns för mig inspirerande och motiverande så nu ska jag ta och planera den kommande träningsveckan med dessa som utgångspunkt! Känner hur jag taggar till lite mer igen bara jag har fått punkta upp målen *nice*

kl 12:15

3 kommentarer:

  1. Skoj att läsa om dina mål! Chins och dip dem gör du rena sas. utan vikt/hjälp? Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Roligt att få följa dina mål! Låter som du satt rätt realistiska mål..
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. Frida - Tack :) Ja det är numera chins och dips utan hjälp som gäller för mig. I dips går det bra men chins är mycket tyngre...

    Matilda - Tack :) Hoppas att målen är realistiska, det återstår att se.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!