X

X

7 okt. 2009

Härligt jobbigt intervallpass (morgonstreak 7/31)
Har laddat för morgonens intervallpass + 2 km test sedan igår och imorse var jag snabbt uppe och iklädd löparkläder samt intog lite energi iform av keso, banan och granola. Väl nere på gymmet tog jag plats på löpbandet och genomförde ett pass enligt följande:
  • uppvärmning 2km; ca 12 min; 10>11,5 km/h (6:00-5:20 pace)
  • tidtest på 2km=9:30 min! ; 12-13,5 km/h; genomsnittspace 4:45
  • intervaller: 5x800m med 200m gångvila mellan; 13 km/h (4:27 pace)
  • nedjogg 1km; 10>8 km/h

RIKTIGT KANONPASS!!! Är SÅ nöjd med att jag sprang 2km på 9:30 trots att det innebär att jag behöver revidera målsättningarna för oktober ;) Har "som vanligt" underskattat min förmåga gällande löpningen och betydelsen av min envishet men det gör ju inget i det här fallet! Nytt mål för oktober gällande löpningen:

  • springa 2km på under 9 min

Vet att det är en ganska stor skillnad att sänka tiden med 30 sek men det är samtidigt en utmaning och då har jag ett mål med att köra snabba och långa intervaller under de här veckorna.

dagsformen
Körde även ett nytt test på dips idag vilket resulterade i att jag klarade 13 st! Bara två kvar nu innan jag har nått målet fast det känns inte så "bara" med tanke på mjölksyran som pumpades upp i musklerna...
Cyklade sedan hem och intog en härlig löparfrukost innan det var dags för mig att bege mig till jobbet. Det blev en portion av min älskade blåbärsgröt med lingonsylt/mandlar + en Wasa Sport med makrill.

kl 9:53

2 kommentarer:

  1. Vad mumsigt med blåbärsgröt, och vilken fantastisk start på dagen! Min har inte varit lika fartfylld och energigivande idag dessvärre. Kanske skulle jag ha gett mig ut och sprungit för att vakna istället för att sova den där extratimmen? :)

    SvaraRadera
  2. Men grattis !!! Även jag sprang på löpbandet i dag men jag blir så skraj när jag ska springa runt 12, känns som att hela bandet skakar..inbillning jag vet och jag får nog så lov och vänja mig av med det nu för i vinter ska åtminstone ett av mina löppass vara på löpbandet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!