X

X

13 sep. 2009

Nora Sjön Runt 21,1 km
Är oförskämt pigg & fräsch i benen idag efter gårdagens löptävling. För att summera det hela så är jag mycket nöjd med tiden men främst med det faktum att jag fullföljde loppet trots skavsår & diverse andra krämpor. På plats vid starten träffade jag på en annan tjej, J, som jag började prata lite med & det visade sig att hon hade ungefär samma tidsmål som mig & vi bestämde oss för att springa ihop så långt det gick.
Loppet: Efter ca 5 km började jag känna av skavsår i hålfötterna trots att jag tejpat i förebyggande syfte & dessa blev så klart bara värre & värre. Sämre än detta var dock att jag efter en halvtimme började få ont i magen, de som har sprungit med magont kan nog intyga att detta är riktigt, riktigt slitigt. Hängde ihop med J fram till 18 km då jag inte orkade öka tempot lika mycket som henne men jag lyckades ändå göra en tempoökning de sista km.

Tid: 1:51:26
Sträcka: 21,1 km
Medel/max pace: 5:15/4:05
Medel/max puls: 165/177
Kcal: 1447

Det var otroligt skönt att få gå i mål & få medaljen runt halsen efter fullföljt lopp!


Min vackra blodblåsa på vänsterfoten...undrar varför
jag alltid får skavsåren i hålfoten?!

kl 13:51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!