X

X

14 sep. 2009

Passion
Är såld, försälskad, förtrollad, hänförd, förförd osv...


Det har varit en hel massa skriverier om Twilight under det senaste året, både böckerna & filmen. För två veckor sedan tillhörde jag den skaran av människor som inte alls visste vad denna "hysteri" handlade om & som inte hade varken sett filmen eller läst böckerna... Nu tillhör jag den upplysta skalan som har fått inblick i en helt förtrollande historia som lämnar mig fylld av känslor. Lycka, förälskelse, ilska & sorg har alla passerat genom min kropp & när man blivit "biten" (haha) av Twilight-sagan så är det svårt att få den ur tankarna.

Jag införskaffade den första boken för att ha den med till Norrland på vår vandring till Keb & efter att på kvällarna varit helt uppslukad i boken så tog den slut på natt-tåget söderut från Kiruna. Min stora lycka var att jag på morgonens tågbyte i Gävle hittade den andra delen New Moon, de hade bara en bok kvar i hela serien på engelska & det var precis den jag var ute efter *ödet*

Så just nu är det New Moon som jag slänger mig över när jag får lite tid till det & snabbt som tusan sugs jag in i den fashinerande historian *love it* Har skaffat även de sista två böckerna så att jag kan fortsätta direkt när den här boken tar slut ;)

Igår hyrde vi filmen Twilight & jag såg verkligen fram emot att se den. Har sett trailern & en del bilder så jag visste ju hur karaktärerna ser ut men jag var spänd på att se hur de lyckats fånga känslan i böckerna. Tyvärr tyckte jag att det var för mycket som ändrats från boken för att jag skulle tycka att den var riktigt bra, den var fortfarande ok men det fanns mycket som jag saknade.
kl 15:42

1 kommentar:

  1. Åh, vad SYND att du såg filmen efter du läst boken! Jag tror att det lätt blir så att man blir besviken då. För mig var det precis tvärt om - jag ÄLSKADE filmen och sedan när jag läste boken var det som en massa BONUS med alla extrascener, tankar etc! :)

    Jag önskar att jag också hade kvar böckerna att läsa - men jag har ju redan läst dem en gång och dessutom lyssnat på dem på ljudbok en gång... :)

    Håller helt med känslorna man får när man läser - det är magi! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!