X

X

26 juni 2014

Det smakar bättre

Är det inte så att det smakar bättre att äta "bra" mat?! När man vet att maten är framställd på ett sätt som är bra för både oss, naturen och producenten. Under gårdagens äventyr köpte jag ett dussin ägg från sprätthöns som går runt ute på en gård dryga milen bort. Kokade några imorse och nog tyckte jag att de var ytterligare ett snäpp vassare än de ekologiska ägg som man kan köpa i butikerna.


En liten klick kaviar fick toppa ägget idag. Kan man kategorisera kaviar i kategorin "guilty pleasure"? Vet att det inte alls är någon höjdare näringsmässigt och med både mängder av salt och tillsatt socker...men det är ju så gott ibland! Har du någon "guilty pleasure"?

1 kommentar:

  1. Gott ser det ut. Och sådant som är gjort med kärlek är extra gott. Jag har haft kaviarperiod senaste året men nu ska jag faktiskt ta en kaviarpaus - även om det inte är så farligt med kaviaren... är ju inte precis som att man äter en hel tub per dag.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!