X

X

15 maj 2014

Hemmaodlarens glädje

Jag lade en liten stund igår kväll på att plantera om mina små basilikaplantor, överlever de bara flytten kommer vi att kunna äta mycket basilika i sommar. I odlingsbänkarna har jag inte vågat så än men det kanske kan vara dags i helgen för nu lär det väll ändå inte bli någon mer frost?! Sedan måste jag så klart förklara för Ebba att hon inte längre får gräva i jorden...

I min rabatt blommar det just nu av tulpaner och bärbuskar. Jag satte tulpanlökarna i höstas men räknade nästan med att de halvtama rådjuren i området skulle käka upp dem (peppar, peppar) så det känns extra kul att få se dem blomma för första gången. En av dem tog jag in i TV-rummet och satte i en av de många mjölkflaskor vi hittat i källaren och som är sedan sen tiden då huset faktiskt var mjölkaffär. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!