X

X

23 feb. 2014

Challenge & pizza

BALANS med stora bokstäver för det måste det väl vara att komma hem från ett tufft träningspass och få njuta av en god hembakad pizza. Mer om denna pizza senare..

Dagens Challenge-pass var precis som vanligt väldigt tufft och jag blev färdig med Beast-utmaningen efter 59 minuter, 1 minut tillgodo måste vara perfekt planering eller hur?! Tog inget kort på passets planering men jag tror att jag kommer ihåg det från huvudet:

45 varv löpning (á 100m)
50 pullups
90 axelpress med kettlebell
90 burpees
65 overhead squat med stång
80 T-press 
(typ situps med hantel i ena handen som går före överkroppen)
55 hang squat clean press 
(övning med skivstång, från golv via frivändning/knäböj till press mot taket)

Dagens värsta övning var som väntat burpees, jäklar vad det tar på hela kroppen! Körde dem först i passet kombinerat med overhead squat för att få dem gjorda och någonstans kring 50 gjorda började huvudet fundera på varför det skulle göras fler... Svetten lackade och endorfinerna rusade!

Pizzan då! Det blev lördagskvällens mys tillsammans med Maken att baka pizzor. Vi valde olika topping och för mig blev det chévre, proscutto, ruccola och champinjoner, när den var färdig i ugnen toppade jag med valnötter och ringlad honung. Åh vad gott det blev! Perfekt att vi gjorde dubbelt så att det fanns som matlådor idag. Kommer inte att göra någon annan pizza framöver om jag får välja!! Som grädde på moset mös jag med det senaste avsnittet av Spanarna i öronen medan vi höll på och förberedde, älskar det programmet och det är tur att pod-arkivet finns eftersom det bara sänds ett program i veckan. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!