X

X

4 jan. 2014

Övertrumfa löpningen?!

Löpningen är min sport. Under hösten har det inte blivit så mycket som jag önskat eftersom jag haft sega förkylningar men nu gäller det att kavla upp ärmarna eftersom Stockholm Marathon är mindre än ett halvår bort...

Jag hoppas på att få till årets första löprunda inom kort men årets första riktiga träningspass är i alla fall avklarat. På förmiddagen idag var jag till det nya gymmet som öppnat i Linde & testade ett pass Crossfit Peak, skitkul! Nästan så att det övertrumfar löpningen men bara nästan för löpning är så mycket lättare att få till snabbt på egen hand. Fler pass där kommer det dock att bli så fort jag får möjlighet. 

Dagens pass bestod av (par)övningar i en cirkel på 8 övningar, 30 sek aktivitet (ibland följt av 30 sek aktiv vila) & sedan hela cirkeln 3 gånger. Dagens övningar var:
• Ryck (från marklyft till axelpress) med Viper-rör 12/20 kg
• Vertikalkast med boll 8/10 kg
• Krabbgång mellan koner
• Höftlyft > situp med kast av boll 8 kg
• Stående brottning med boll
• Snabba steg sidledes i stege
• Planka med indrag/bortputtning av rep
• Skotkärra runt koner

Trötta armar, hög puls & endorfiner i omlopp, jobbigt att tvätta håret efteråt. 30-års kalas på eftermiddagen & nu liggläge i soffan vid Stjärnorna på Slottet.


1 kommentar:

  1. Ja jösses det är ju bara 5 månader kvar. Bra cirkelpass där!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!