X

X

14 jan. 2014

Goda traditioner

I lördags var vi hembjudna till mina föräldrar på gourmétmiddag vilket är en av årets kulinariska höjdpunkter. Dessa middagar är något som mina föräldrar började med 1985 tillsammans med två andra par & sedan dess har de bjudit varandra på en genomtänkt trerätters-middag vardera under varje år sedan dess. Som barn var detta något jag såg fram emot även om inte det kulinariska var särskilt viktigt. Numer är det en fröjd att bli inbjuden när middagarna anordnas & i lördags bjöds vi på en supersmarrig meny bestående av:


Till förrätt: marinerade & sesamrullade räkor med en limedipp.

Till varmrätt: helstekt kalkonfilé med potatisriv, grönkålsröra & madeirasås. Mmmm!


Till efterrätt: limoncello-kokta äpplen med smulade kex & lättvispad grädde.


Dagen till ära var de ärvda finglasen från min farmor & farfar framplockade. Dessa fick de i bröllopspresent när de gifte sig, vilka ger bort graverade glas nu för tiden?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!