X

X

3 nov. 2013

Dags att dra igång!

Igen! Efter att Tjejklassikern var avklarad stannade träningsmotivationen av lite grann & fokus flyttades till 1-års dag följt av packning & utlandsresa men NU är dags att ta tag i saker & ting igen. Jag hoppas att det inte kommer att kännas jobbigt att komma igång igen för träningen är ju något jag älskar & gärna sysselsätter mig med men någon riktig rutin på träningen har jag nog inte haft det senaste året.

Under november satsar jag på:

Två löprundor/vecka, åtminstone 2,5km om tiden är knapp men förhoppningsvis rundor på 6-10km med inslag av intervaller, fartlek & löpteknik.
Ett styrkepass/vecka på gymmet, tar jag mig inte iväg till gymmet blir det hemmaträning övningar med TRX & kroppsvikt.
Ett yogapass/vecka, min kropp börjar kännas stel & jag tror att min skadade skuldra/axel skulle må bra av stretch & rörlighetsträning.

Under kvällen har jag njutit av 40 minuter yoga i ett tyst hus när dottern somnat & Maken var på hockeyträning. Med en massa tända ljus var det väldigt mysigt & jag ser redan fram emot nästa gång.


 Efter yogan blev det ett kvällsmellis med en stor kopp te & en skål yoghurt med mängder av granatäppelkärnor. Jösses vad jag tycker att det är gott! Ytterligare ett löfte till mig själv att äta så mycket jag vill nu när de är i säsong & som godast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!