X

X

16 nov. 2013

Alla kan göra något!

Ingen har väl kunnat undgått katastrofen som drabbat Filippinerna & jag har väldigt svårt för att se inslagen på TV där man skildrar lidandet hos de drabbade, särskilt om det är barn inblandade. Jag har tidigare bidragit med ett litet halmstrå genom att sms:a & skänka pengar till RödaKorset, idag bidrog jag med ytterligare ett par hundralappar då jag besökte Erikshjälpen här i staden som idag skänkte hela sin dagskassa till katastrofens offer.

För mig blev inköpet ett stort tillskott till min samling av mässingsljusstakar då jag valde ut nio stycken som låg bland en massa annat i en korg. Hade helt klart kunnat hitta en massa fler men det fick räcka för dagen. Utöver dessa ljusstakar blev det även några små klockor i mässing som ska få klinga fint i julgranen samt en gjutjärnsstekpanna. Bingo!

Nu sitter jag i soffan med ljusen på brickan på bordet framför mig & tittar på en film. Lite naturgodis & ett glas vitt vin fulländar den lugna hemmakvällen så nu ska jag lägga bort datorn & fokusera på nuet. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!