X

X

14 sep. 2012

En kväll i fotograferandets tecken

Ibland har man helt enkelt tur och det hade vi igår! När Maken kom hem från jobbet packade vi bilen och åkte iväg mot Kvismaren ett fågelområde som ligger strax utanför Örebro. Väl framme plockade Maken fram sin stora kamera och jag roade mig lite med det nyaste tillskottet i kamerafamiljen, en Canon Eos5. Det var en väldigt vacker kväll med perfekt sidoljus från den nedgående solen och några bilder blev nog bra men jag har inte hunnit ladda in dem i datorn än.
 
Maken hittade direkt vid parkeringen en hackspett som vi förföljde bland träden och sedan spatserade vi runt ett tag till innan vi bestämde oss för att det var dags att åka till den väntande middagen. DÅ, när vi bara skulle ta en liten sväng med bilen förbi åkrarna där det brukar finnas ormvråk, fick vi vara med om ett riktigt skådespel. I den sjunkande solen kom plötsligt ett tusental tranor inflygande för landning på åkrarna och som om inte det var nog så såg vi även fyra(!!) havsörnar som satt och spanade i ett träd. Helt enkelt ett oförglömligt ögonblick och vännerna var förstående över att vi var några minuter sena till middagen ;-)

2 kommentarer:

  1. :) Vad är det för kamera du/ni har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken som är väldigt fotointresserad har genom åren skaffat sig ett antal kameror och jag kan alltid låna en av dem när vi ska ut och fota ihop. Han fotar nästan alltid med sin Canon Eos1 och framförallt fåglar. Jag har tidigare mest lånat hans Canon Eos 350D när vi fotat men testade den nyaste Canon Eos5 i torsdags och gillade den skarpt. Enda kameran jag köpt själv är en liten Canon Ixus220 som jag visserligen är helnöjd med också.

      Radera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!