X

X

29 maj 2012

Ett sällsynt besök på gymmet

Med risk för att låta gnällig så får jag väll erkänna att den braiga inledningen på gårdagen inte räckte för att skapa en positiv trend för dagen då det mesta gick emot mig. Bara det där med att spendera 6 timmar av arbetsdagen med att krångla för att få iväg en (!) fil till banken *morr* tror att jag hade både huggtänder och horn innan det till slut löste sig ;)

Imorse var det däremot en ny dag och med förnyade krafter tog jag mig efter frukosten iväg till gymmet för att köra första renodlade styrkepasset på veckor. Ojoj, vad det troligen kommer att kännas i diverse muskler imorgon... Precis som det ska alltså fast det kändes (naturligtvis) tyngre än vad det brukar göra och jag känner av att jag tappar mer och mer kontakt med bålmusklerna. Måste kolla upp vad jag får/inte får träna gällande dem framöver så att jag kan stärka upp det som behövs. Någon som vet?

Efter träningspasset satte jag mig på uteplatsen i solen och intog min 2:nd breakfast tillsammans med den "morsdagspresent" som jag köpte till mig själv: Sommar med systrarna von Sydow. Har bara hunnit bläddra i de första kapitlen än så länge och hittills vill jag testa vartenda recept. Tror att det blir bakning av grötbrödet imorgon kväll. Plockade in en härlig bukett med syréner och "ogräs" från trädgården som får piffa köket de kommande dagarna då SMHI utlovat regn och regn är perfekt bak-väder!

Det var min morgon det, hoppas att fortsättningen på dagen blir bättre än gårdagen. Med konsert ikväll tillsammans med kören + min solo-låt så bådar det gott i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!