X

X

14 maj 2012

Friluftsliv

Det blev en hel del friluftsliv igår, i alla fall i den betydelsen att jag var utomhus nästan hela dagen som inleddes väldigt fint med en stilla frukost ute i morgonsolen. Den inledningen följdes upp med en cykeltur till stadens plantmarknad för fika, planerande och inköp tillsammans med mina föräldrar och bara så där så hade jag redan varit utomhus 3 timmar.
Efter hemkomst från plantskolan åkte jag och Maken iväg till naturreservatet vid Järleån för en vandring på 5km (= dagens träning) samt korvgrillning. Konstigt att mat smakar så mycket bättre ute i friska luften, det är väldigt sällan jag äter korv förutom vid grillning utomhus och dessa kyckling-chorizo jag har upptäckt är väldigt goda.

Efter vandringen kunde jag summera 7 timmar utomhus och jag plussade på med 3½ timme till då jag grävde och donade i trädgården resterande eftermiddagen. Det tog rejält på kroppen så sedan kunde jag med gott samvete lägga mig raklång på soffan och kolla på Mästarnas Mästare.

Idag har jag vilodag från träningen och har bara mjukat upp kroppen med en halvtimmes promenad till jobbet. Det är en sån där lite ruggig, mulen och blåsig måndag så gör att det känns helt ok att vara inomhus. Dessutom är det ju bara tre dagars jobb innan det är en dag ledigt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!