X

X

18 apr. 2012

Vi har nog inte samma smak

Det är i alla fall inte troligt att vi har samma smak när det gäller allt men vem vet, vi kanske gillar samma sorts filmer?! Eller inte men i vilket fall som helst så måste jag väll få tipsa här på bloggen när jag i måndags såg en film på bio som gjorde att jag gick hem därifrån med ett leende på läpparna.

Jag kommer nog aldrig ses som sofistikerad eller som en finsmakare när det gäller film, ge mig lättsmält underhållning som inte gör mig rädd eller deprimerad så är jag nöjd! Den film jag såg i måndags passade perfekt för stunden, det regnade ute och jag kände mig lite frusen så jag ville bara få krypa ihop i biosalongens mörker och mysa ett par timmar. Precis vad jag fick.

Filmen jag såg heter Hotell Marigold och handlar enkelt uttryckt om ett gäng äldre personer från England som av olika anledningar inte vill vara kvar i landet på ålderns höst utan söker sig till ett boende för pensionärer i Indien, Hotell Marigold. Naturligtvis händer det en massa saker under den första tiden av kulturkrockar och det gav mig många goda skratt, samtidigt som det väcker en del tankvärda aspekter om hur man vill spendera sitt liv. Låter det här som en film som passar även din smak så tycker jag inte att du ska missa den!

1 kommentar:

  1. Ibland är det skönt och avslappnande med en film som inte är så där super djup. Ska kika in denna - tack för tipset!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!