X

X

23 mars 2012

Den kreativa morgonen i köket

En del av helgens härliga planer är en 3-rätters gourmét-middag hemma hos mina föräldrar imorgon kväll. Dessa middagar gör de tillsammans med två andra par 3-4 gånger om året och de har hållt på i över 25 år!!

När middagarna är hemma hos mor och far brukar jag och Maken också bli inbjudna och den här gången har jag erbjudit mig att fixa bordsdekorationerna. Imorse bakade jag en bonus i form av bokstavs-bröd som kommer fungera både som bordsplacering och tilltugg till förrättssoppan. Tyckte att H var svårast att få till men de jäste inte för mycket och blev ganska fina om jag får säga det själv!

Degen jag använde till dessa bokstavs-bröd är samma som till bröden i måndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!