X

X

23 jan. 2012

Vinterns guldgruva

Jag vet inte hur det är för dig men jag läser ofta fler böcker nu under vinterhalvåret än under sommarhalvåret. Det är så mycket mer lockande att gräva ner sig under filten i soffan nu när det är mörkt och kallt ute och varför inte passa på?! Tiden till att vara mer social och aktiv kommer när ljuset återvänder.

Nästa vecka vet jag att jag kommer ha vääääldigt mycket tid till att njuta av att läsa böcker så därför tog jag en vända till stadens bibliotek. Jag gillar bibliotek och kan gå runt länge och leta efter nya böcker att läsa bland hyllorna. Men mig hem följde tre nya böcker som borde kunna sysselsätta mig ett tag. När jag ändå skriver om böcker kan jag inte låta bli att tipsa om den boken jag läste ut i helgen: "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon. En bok som fängslade mig direkt och höll mig i sitt grepp till sista sidan. En riktigt bra feelgood-bok! Läs den!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Är inne i podcast period just nu och lite trött på att läsa böcker, men gissar att det vänder snart :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!