X

X

3 nov. 2011

Matt i benen....

Det blev inte så att jag fick sällskap på kvällens planerade löprunda men jag bestämde mig för att inte låta något stoppa mig från att komma ut på egen hand, jag skulle ju köra Vägen till Vinterformen-passet!

Sagt och gjort så bytte jag om direkt efter jobbet och drog iväg på en runda. Egentligen var Vinterforms-passet utformat att köras som ett styrkeprogram efter en kort uppvärmning men jag gjorde en egen variant som även inkluderade tusingar i hyfsat tempo:

- löpning 1 km
- uppvärmning: 20 benböj + 20 utfall + 20 sidoutfall
- löpning 1 km
- block 1: 6 benböjsupphopp>12 benböj x 3, 1 min vila mellan seten
- löpning 1 km
- block 2: 8 utfallshopp(benbyte)>16 utfall x 3, 1 min vila mellan seten
- löpning 1 km
- block 3: 6 stillastående längdhopp>8 skridskohopp x 3, 1 min vila mellan seten
- löpning 1 km
- 100 benböj
- löpning hem ca 2 km
Totalt en timme, 7 km löpning och helt klart matta ben. Nice! Planen är att jag ska ut på en morgonjogg imorgon, undrar hur det kommer att kännas i benen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!