X

X

30 sep. 2011

Höstpromenad

Jo, jag måste väll erkänna det nu: Jag är förkyld... Ett nödvändigt ont så här på hösten kanske men jag är verkligen inte bra på det, jag blir så rastlös att det kryper i kroppen på mig när jag inte kan träna på som vanligt.

Idag har jag dock inte tränat utan jag tog det lugnt hemma på morgonen och förberedde fredagsmiddagen som nu står färdig i kylen, redo att skjutsas in i ugnen. Har hittat detta recept på Currykyckling på bloggen 56kilo.se och det är det första LCHF recept som jag testar. En nära vänn har börjat äta allt mer LCHF och har pratat varmt om denna blogg så nu vill jag också testa. Smakade av röran imorse och det bådar verkligen gott inför kvällen!

Imorse hade jag också veckans invägning i utmaningen och åter har siffrorna gått åt "fel" håll. Ibland känns det som att föra en kamp mot kroppen istället för med den... Vet att jag har skött mig den här veckan och kläderna sitter bättre än när jag började med utmaningen så jag vet inte vad denna viktändring beror på men har mina aningar och hoppas att vågen går åt "rätt" håll nästa vecka. En sådan upptäckt på vågen känns lite stressande och oroande när jag har ett mål som jag vill nå fram till och att då också vara förkyld och inte kunna riva av ett skönt träningspass för att få ut frustrationen är...frustrerande! Men jag gjorde det bästa av situationen och tog en promenad på en timme till jobbet. Det syns nu att det börjar bli höst och det känns i luften (fast igår hade vi +21 grader!). Som sällskap hade jag ett Sommarprat med Owe Wikström. Det var verkligen tankvärt och han har en trevlig röst att lyssna på. Lugnare i själen och kroppen kom jag fram till jobbet. Fredag idag *yey*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!