X

X

15 aug. 2011

Uppstart

Det blev inte bara uppstart av dagen och veckan imorse utan jag var även tvungen att göra en rejäl uppstart av mig själv. Jösses vad trött jag var! Ville inte alls ut och springa men använde mig av några knep för att ändå komma ut en sväng. Till exempel mutade jag mig själv med dessa argument:

- Jag behöver ju inte springa hela tiden utan kan gå lite också...
- Jag kan ju börja med att gå och se om jag vill börja springa efter en stund...
- Jag kanske kan lägga in några styrkeövningar med jämna mellanrum så kanske det blir roligare...
- Kanske lite fartlek på slutet också...
och inte minst
- Tänk vad skönt det kommer att kännas efteråt och vad gott frukosten kommer att smaka.

Och jag tog mig ut! Gick 100 meter och började sedan jogga. När väl benen kommit igång så brukar det gå ganska bra att få dem att fortsätta och så även imorse. Efter lite uppvärmning gjorde jag sedan stopp efter varje kilometer och det blev med tiden 5 olika styrkeövningar för benen. Fartlek mellan lyktstolpar fick hålla uppe motivationen mot slutet och väl hemma igen hade jag tagit mig runt sjön, 9,5km. Belönade mig själv efteråt med en god frukost med tidningen och tända ljus. Gröten toppades idag med banan, keso, kanel och några av de blåbär som jag testade att torka igår. Ett ägg och en halva grape till efterrätt var mmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!