X

X

15 aug. 2011

Helgen

Var inte på något särskillt bra humör i lördags vilket kanske framgick ganska tydligt av förra inlägget ... Hur avhjälper men det? Jo, med en löprunda så klart!

Det tog inte mer än 10 minuter efter att jag kom hem från jobbet innan jag stod redo i löparskorna. Testade för första gången att ta med min iPhonen för att kunna lyssna på några podcasts och det funkade fint i en armhållare som egentligen är gjord för en liten vattenflaska. Lät kropp och humör bestämma tempo och längd på rundan och det blev till slut 16km. Behöver jag ens nämna hur mycket bättre allt kändes när jag efteråt njöt av ett mellis i solen på uteplatsen?! Avrundade kvällen på bästa sätt med grillfest hemma hos vänner. Var frivillig chaufför och testade tre av systembolagets alkoholfria öl, en var god i alla fall. Gårdagen blev fylld av till exempel blåbärsplockning och pajbakning. Pajerna åkte ner i frysen tillsammans med det mesta av blåbären där de är redo att tas upp under vintern. Fyllde även på skafferiet med en ny variant av granola och torkade blåbär. Känns härligt att ta vara på det som trädgården och naturen tillhandahåller. Snart är äpplen och päron färdiga i trädgården så kommer jag ha mer att göra. Bra recept med päron någon?

1 kommentar:

  1. Sitter och läser ikapp bloggar efter att ha haft lite ont om tid på slutet. Ett gott recept med päron som jag älskar är att skala dem, dela dem på mitten och sedan in i ugnen med en after eight på varje halva. Servera med grädde/glass. Jättegod och enkel efterrätt..:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!