X

X

27 aug. 2011

Maten på Gotland...

Jag utlovade tidigare ett inlägg om den goda maten vi njöt av under förra helgens semesterdagar på Gotland och här kommer några av godbitarna:

LunchLeva alldeles söder om Visby. Väldigt god (men något dyr) buffé. De tillverkar även hus i miljövänliga material, hittade ett som jag vill bo i men måste ju "bara" hitta den perfekta tomten med sjöutsikt, åkrar och skog men även nära till stan... ;) Världens godaste pizza (La Gondola) till middag på Isola Bella inne i Visby. Hembakad jordgubbs & rabarber-muffins i solen på en strand nära Ljugarn. Det märktes att säsongen började ta slut på Gotland för det fanns inga ställen som hade öppet på kvällen på Fårö... Men vad gör väll det när vi var så förutseende att vi kunde köpa med oss middag under eftermiddagen och sedan avnjuta den på kvällen ute i solen till en film på iPaden. För mig blev det en underbar vegetarisk hamburgare med aubergine och chevré med klyftpotatis och rödbetstzatsiki. Godaste frukostenFårögårdens B&B inne i ett före detta stall med tända ljus på borden och regnet smattrande mot taket. Inget besök på Gotland utan ett stopp på Glassmagasinet i hamnen i Visby! Den här gången blev det en fullträff med blåbärs cheesecake, Rocky Road och Texasfudge från Lejonet & Björnen. Nämnde väll att jag har lätt för att spåra ur från mina vanliga rutiner och vanor när jag är på semester ;) Hur som helst så har jag en lösning på gång som känns väldigt motiverande. På torsdag den 1:a september smäller det för min satsning mot Ulrika 3.0 ...

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med 3.0, det kommer gå bra om du bara peppar dig själv. Jag väntar på att min förkylning ska släppa så att jag kan fortsätta min 2.0 :)

    SvaraRadera
  2. åh... dreggel!! shit vad gott allting ser ut!

    spännande med utmaning. kanske dags för även mig att hugga i med nåt sånt nu när hösten drar in och jag börjar få lite "distans" till barnafödande och så :p

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!