X

X

4 juli 2011

Snart semester

Måndag igen och det känns bra att påbörja den näst sista arbetsveckan innan semestern, 12 dagar kvar...

Den här helgen har förutom lördagens arbete innehållit en hel massa målande men även grillande, glass-fika med vänner, film-tittande och chokladätande. Det har självklart även blivit löpning och de senaste 4 dagarna har jag skrapat ihop 38km. Det gick inte så bra med vilodagarna i helgen ;)

Bjuder på några bilder En svalkande smoothie gjord på yoghurt, kesella, mjölk, banan, jordgubbar och frysta blåbär efter lördagens löprunda. 9,5km löpning i 30 gradig värme höjde kroppstemperaturen rejält så det var behövligt att få ner den snabbt efteråt. Efter några timmars målning klättrande på en stege så var jag sedan välförtjänt av en god middag och det blev grillat och ett glas rosévin till filmen The Ugly Truth. Söndagen inleddes sedan optimalt med 9km löpning i en skön och sval morgon följt av helgfrukost utomhus. Är bortskämd med både färska jordgubbar och söta körsbär från min trädgård *lyx*

Målade sedan på duktigt hela förmiddagen och en del av eftermiddagen och har "bara" en gavel kvar på garaget som är mitt projekt, skönt att se slutet. Hemmagjorda hamburgare, ett glas rött vin, 86%-ig choklad och filmen Grabben I Graven Bredvid som avslutning på kvällen. Även denna dag har börjat med löpning men jag har fått en sträckning eller överansträngning i ryggen så 8km runt sjön i lugnt tempo fick räcka idag. I trädgårdslandet i bakgrunden växer det så det knakar. Skördar jordgubbar varje kväll och nu måste jag snart ta hand om dill och persilja som är färdig. Potatisen kan jag snart börja skörda och tomat, gurka och bönor börjar också växa till sig. Odlingsglädje!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!