X

X

14 juni 2011

Trädgårdsmorgon

Den som följt bloggen ett tag vet att jag är en morgonpigg person och att det bästa sättet för mig att starta dagen på är en löptur eller någon annan träning. Det går dock inte att träna varje dag utan att kroppen tar stryk av det så nu försöker jag hålla mig till en "lagom" dos på 4-5 pass i veckan ;-)

Idag var det en sån där inte-tränings-morgon och då har jag en hel massa tid över innan arbetsdagen kör igång kl 9. Morgonen idag spenderades delvis ute i trädgården där jag tog tag i några av de sista detaljerna innan jag kan ha en lugn trädgårdssommar med bara lite underhållsarbete. Att rensa runt plattor och i grusgården är verkligen inte mitt favoritarbete... Men det blir bra efteråt!

För några veckor sedan tog jag tag i erövringen av det sista hörnet i trädgården som blivit sorgligt misskött men nu efter några veckor av slit och svett så börjar det likna något. Har lagt på en matta som förhoppningsvis ska döda allt återstående ogräs och till nästa sommar blir det gräsmatta där också. Här några bilder:
Före Pågående Efter Potatisen är snart på väg att blomma i sin kruka, fröna är sådda och gror förhoppningsvis som de ska, bredvid pallkragarna i hörnet hamnar det en björnbärsbuske och ett plommonträd ska också få plats så småningom.

Det känns som att mitt trädgårdsintresse har växt till denna sommar efter att ha varit ganska svalt de senaste åren. Gillar du att pyssla med trädgård, växter och odling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!