X

X

7 juni 2011

Mysig roadtrip

Man kan hinna med mycket på en helg om man vill det och torsdag till måndag var jag och Maken på roadtrip genom södra Sverige. Första stoppet på vår resa var Halmstad där vi bodde fint på Hotell Hovgård med cykelavstånd till både centrum och Tylösand. Den kvällen blev det cykelsightseeing i de centrala delarna av staden och morgonen därpå cykling på Prins Bertilsstig längs med havet ut till Tylösand. Efter det smakade det riktig gott med frukost i solen! Resan fortsatte sedan söderut med ett stopp för lite shopping i Fabriksbutiken i Höganäs samt vandring genom lövskogarna vid Kullaberg ut till Kullensfyr med tillhörande glasspaus i solen. Dagen fortsatte sedan lite oväntat med en 90 minuters paus vid tullarna på Öresundsbron som var ur funktion pga av strömavbrott... Inte alls roligt då men eftersom vi till slut kom över bron och kom fram till våra vänner i Köpenhamn så har jag nästan kommit över frustrationen. Strålande väder hade vi även i lördags tillsammans med A & A i Köpenhamn och de gav oss en sightseeing av vad staden har att erbjuda. En härlig dag med fina vänner som avslutades med picknick i solen i Amager Strandpark och lite barfotapromenad i sanden. Lovely! Resan hemåt tog vi vägen förbi Jönköping och hälsade på vännerna M & B som just flyttat in i sitt nya radhus där. För att fly från flyttkaoset blev det middag på Piren i centrum och för mig en underbar pasta med kyckling och kräftstjärtar *mmm* Har haft en helt fantastisk helg som dock fördunklats något av att jag har blivit rejält förkyld. Hostar som bara den och har knappt någon röst kvar... På grund av det blir det väll ingen löpning som jag hade sett fram emot de närmaste dagarna men om jag tar hand om mig så hoppas jag att jag snart är tillbaka på banan igen!

Vad har du haft för dig i helgen? Har du också varit långledig och njutit av det fina vädret?

1 kommentar:

  1. Underbara bilder och det såg verkligen ut att vara en fantastisk helg med massa fina platser och vänner :) Lycka!

    (Läste en fin kommentar från dig hos Sofy - du kanske vet vilket jag menar - ville bara skicka en kram och säga att jag håller tummarna :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!