X

X

27 maj 2011

Regnig fredagmorgon

Att det ska vara så svårt att hålla sig kvar i nuet utan att börja planera en massa för framtiden! Igår kväll funderade jag på om jag skulle ta en löprunda idag på morgonen och i så fall hur lång den skulle bli. Imorgon är det tänkt att jag ska ge mig ut på äventyr på Bergslagsleden och jag vill inte vara sliten i benen om jag ska klara av +30km terränglöpning... Imorse hade så vädret fattat beslutet åt mig då det bjöd på spöregn och blåsigt dvs som upplagt för alternativ träning inomhus. Jag bar fram träningscykeln till TV:n, hämtade upp boll, hantel och gummiband och sedan kunde träningspasset börja. Medan jag kollade på en feelgood-film så avverkade jag först 60 minuter fartlek på cykeln och gick sedan över till att köra styrketräning för armar och bål i 20 minuter. Inte så tufft pass som det skulle kunna ha varit men jag är nöjd i alla fall och sparar krafterna till imorgon. Grötfrukost blev det efteråt på min blandning av havregryn, rågflingor, dinkelflingor, rågkross och vetegroddar. Toppade den imorse med äpple, torkad aprikos, linfrön, mandlar och kanel. Gott och värmande när regnet smattrar mot fönsterrutorna. Ska du hitta på något äventyr i helgen? Är du en av de som tänker sig att springa Stockholm marathon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!