X

X

2 maj 2011

Morgonens träningspass

Imorse såg jag fram emot löprundan mer än vanligt och det gick snabbt att komma ur sängen och i de nya löparskorna som skulle få göra mig sällskap. Idag blev det Asics DS Trainer 16 som satt på fötterna, älskar färgen! Älskar även skorna som jag har den förra modellen av, de har gjort om lite med hälkappan men jag kände ingen större skillnad. 9km löpning runt sjöarna blev det och det kändes bra hela vägen. Gjorde ett stopp på gymmet och tränade styrka för bröst och axlar i 30 minuter innan jag sprang hem till dusch och frukost. Borde ha klämt in en stretch där också men det är jag dålig på att komma ihåg...

Nya funktions t-shirten från SOC fick med sitt budskap stå för dagens känsla: Inga tider att pressa. Inga mentala monster att kämpa emot. Bara springa för att det är roligt. Det tycker jag låter bra!

Ser redan fram emot onsdagens löprunda då jag ska inviga mitt andra par löparskor som jag köpte i lördags. Har vågat att byta fabrikat men de sitter bra på fötterna så det ska förhoppningsvis fungera bra utan några skavsår på mina känsliga fossingar.

2 kommentarer:

  1. Ja, du köpte snyggskorna! Vad kul! Spännande att se vad som var i den andra påsen också.

    Jag var lite tveksam till att ha de utomhus men det lär väl knappt bli nån löpning på löpband nu den här säsongen så jag får nog gott grusa ner dem :)

    SvaraRadera
  2. Supersnygga!!

    Härligt med alla färger som äntligen kommit på alla bra löparskor.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!