X

X

29 apr. 2011

Samma fast ändå inte

Tre bilder av samma plats men ändå olika i innehåll och känslor.

Bild 1 Kvällste på uteplatsen för första gången i år. Kände mig sliten och trött när jag kom hem från jobbet igår så efter att ha lagat/ätit middagen så var det enda jag ville att ha lite lugn och ro för mig själv. Lösningen: en stor kopp rooibos te, en filt och en bra bok. Lugnet infann sig till slut även inombords.

Bild 2 En snabb stretching efter morgonens träningspass. Nattens sömn gjorde susen för energinivån och med strålande sol ute så var det lätt att komma iväg på den inledande löprundan. Passet blev en kombination av 5km löpning, 40 minuter styrketräning och ytterligare 2,5km löpning. Under första omgången löpning passade jag på att "leka" lite med Tabata-intervaller. Dessa läser man om överallt just nu och går i enkelhet ut på att kombinera 20 sek intensiv träning med 10 sek återhämtning och upprepa det X antal gånger för att få bästa effekt av träningen. Jag applicerade som sagt detta på löpningen imorse och det blev 5 intervall (20 sek rusch + 10 sek jogg) och 4 set med någon minuts jogg mellan setten. Avslutade sedan styrkepasset med att mosa 6 övningar ben så sedan var de rätt så möra...

Bild 3 Utefrukost med den sköna efter tränings-känslan i kroppen. Tror inte att frukosten kan smaka mycket bättre än så! Naturligtvis gröt med blåbär/lingon/keso men även ett ägg, en kiwi och ett glas juice. Självklart i vinglas, det är ju fredag!

Hoppas att du får en fantastiskt bra och solig fredag!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en bra plats detdär. Hoppas det blir många njutbara studer på uteplatsen under valborg också.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som du redan har hunnit med många härliga stunder på uteplatsen..:)

    Hoppas du får en fin Valborg!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!