X

X

16 mars 2011

Vart är våren!

Ett bakslag i vädret idag.. Vaknade upp sugen på morgonens löprunda men möttes av en termometer som visade -12 grader, what!! Inte för att det ändrade mina planer men det kändes ändå bökigt att dra på fler lager igen. Ignorerade min inre röst som sade "-ta vinterhandskarna", för så kallt kunde det väll ändå inte bli.., och det fick jag sota för. Frös en del om händerna de första kilometrarna men efter det så fann jag att jag hade klätt på mig precis lagom :) Körde ett kombinationspass med 9km löpning + 25 min styrka + 1km löpning. Benen kändes lätta och bar mig tryggt framåt trots isigt underlag på stigarna runt sjön. Styrkan som idag var för bröst och armar kändes dock tyngre men jag hann i alla fall med 4 superset och lite är ju bättre än ingenting! Efteråt värmde jag mig i duschen och inlindad i min morgonrock njöt jag sedan av en god frukost innan det var dags att rycka upp sig igen och sticka iväg till jobbet. Min favoritgröt blev det idag: kokad med blåbär, lingon och vaniljprotein och serverad med keso, frön och mjölk *mmm* En dos c-vitamin på det för att mota bort eventuella förkylningar.

Hoppas att du också haft en bra onsdagsmorgon!

2 kommentarer:

  1. vilken härlig start på dagen! och supersmarrig gröt :) gör du gröten på havre eller några andra spännande gryn? Jag har haft en lån havresäsong, men har hört mkt gott om bovete som jag tänkte prova mig på i veckan.
    Hoppas du får en strålande dag Ulrika!

    SvaraRadera
  2. Ja vilken superstart! Men riktigt kyligt, burrr. Vart till Karibien ska ni åka?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!