X

X

1 mars 2011

Österrike 2011

Jag drömmer mig tillbaka några dagar till den veckan som jag just spenderat i de österrikiska alperna och bjuder på några ytterligare bilder som efterfrågats. Det var 12:e året jag var med på resan detta år och som vanligt var de 22-24 timmarna på bussen värda det. Tack vare en löprunda innan avresan och träningsvärk i benen till hemresan så hölls myrorna i benen under kontroll.

Fem snowboard-dagar hade vi i skidområdet SkiWelt-WilderKaiser och det känns skönt att åka i ett område där jag hittar bra så den sista dagen valde jag att åka ensam för att få en ego-dag och bara rå om mig själv och fatta egna beslut *lovely* De övriga dagarna gjorde jag dock mitt bästa för att hänga med de andra 9 trevliga människorna som jag åkte runt med. Den näst sista dagen var det åter sol efter ett par dagars snöande och då passade jag på att följa med Maken på en toppbestigning på Gipfen Gampfenknogel som är den högsta toppen i området med sina 1957 meter över havet. Nu är det visserligen inte mer än 42 minuters vandring upp till toppen men i djup snö, bärande på en snowboard så blir det tillräckligt svettigt... På vägen ner tog jag och en annan tjej som följde med inte samma väg som Maken och hans kumpan (stup-brant) utan fick en härlig lössnöåkning ner till pisten samma väg som vi gick upp. En av kvällarna tog vi oss traditionsenligt in till byn Kuffstein från vårt Gasthof som ligger lite utanför byn och åt på restaurangen AurerAchl Löchl. Godaste maten i området och jag åt en tyrolisk öring som var to-die-for *mmm* Sista dagen när jag hade min egodag var det finaste dagen på resan, -5 grader, vinstilla och strålande skolsken. Kan inte bli bättre! Längtar redan tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!