X

X

12 jan. 2011

Helt halkfritt!

Det blev löpbandet imorse, ute har det kommmit några centimeter snö och lagt sig över isen så det är riskabelt att beträda gatorna idag. Löpbandet kändes dock som ett helt ok alternativ idag efter gårdagens vila och benen var pigga på att få springa.

Som alltid så är det huvudet som tycker att det är lite tråkigt att springa på löpbandet men med fartlek så går minutrarna förvånansvärt snabbt. Höll grundhastighet på 10km/h idag och körde fartlek i olika varianter upp till 13,5km/h. Efter 55min hade jag avverkat 10km och då växte hornen och sade att "jag ska minsann klara 11km under en timme". Så det var bara att glömma den lugna avslutning jag tänkt mig och höja tempot igen. Hade fritt fram att välja bland gymmets 6 löpband idag och det blev mitt favoritband som fick stå ut med mig. Efter löpningen avrundade jag passet med 4 benövningar: benpress, stående vadpress, liggande lårcurl och framsida lår. Mycket nöjd, mycket svettig och ganska mör tog jag mig sedan hem till en skön dusch och en god tallrik gröt. Idag blev det ägg-gröt som fick koka ihop med blåbär, lingon och proteinpulver och som toppades med linfrön, mandlar och mjölk. Ser fram emot en bra, energifylld dag!

2 kommentarer:

  1. Låter klockrent! Nu fick jag precis den inspiration som jag behövde för att ställa mig på bandet och springa lite innan dagens Shapeklass som jag ska på :)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra passtips såhär i halkan. Jag avskyr också löpbanden, men har upptäckt att just lek med intervaller och sånt underlättar något :)
    Kör hårt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!