X

X

30 dec. 2010

Present!

Kanske en sen julklapp eller en tidig nyårspresent. Hur som helst blev jag glad när jag hittade nya nummret av ToppHälsa i brevlådan när jag var hemma på lunchen. Härligt omslag med Charlotte Kalla och jag hoppas på att hinna med lite inspirerande läsning under nyårshelgen. Ser fram att läsa Charlottes dagbok för en vecka. Har börjat fundera lite på det här med nyårslöften och dess vara eller inte vara... Tror faktiskt att jag i år döper om dem till "2011 års motivations tankar". Har tidigare haft diverse nyårslöften inom olika områden och jag kommer ihåg ett år i min ungdom när jag höll mig ifrån godis ett helt år, det var hårt! Motivations tankarna jag formulerar denna gång kommer inte ha något med detta att göra utan ska helt enkelt vara affirmationer för att hålla fokus på ett balanserat, friskt och lyckligt 2011. Har ungefär 35 timmar på mig att komma på vad som känns rätt för mig denna gång, återkommer...

Tänker du formulera några nyårslöften?

2 kommentarer:

  1. Motivationstankar var en bra idé. Jag kommer aldrig på att fundera ut några löften i förväg, men jag har gett "inget-godis-löftet" de senaste 17 åren så det känns lite fusk att ge det som löfte eftersom jag vet att jag kan hålla det. Ett år gav jag som löfte till mig själv att jag skulle ta hand om mina fötter bättre; det fungerade faktiskt och jag tänkte på fossingarna lite oftare.

    Ett riktigt gott nytt år till dig och dina nära!

    SvaraRadera
  2. Ullis: Ja, det var positivt i lyckokakan. =) Om man gillar äventyr och lite mer berättande artiklar gillar man Outside. Det är inte som tex Fitness, Better B, eller Iform. Där är de helt annat upplägg. Ja, Norberg har en 10km bana som de kör varje år. Får se om jag kör, lite mer taggad idag. Fast de är jogging vi talar om. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!