X

X

9 dec. 2010

Löpning

Morgonstreak 9/31

Om gårdagens ord var effektivitet så var dagens ord flexibilitet. Vaknade upp efter gårdagskvällen som innehöll bowling och julbord till en härlig vinterdag med bara -5 grader. Planeringen sade att det var dags för ett pass på gymmet med intervaller på löpbandet och styrketräning men för att passa på så byttes det passet ut mot en löprunda utomhus istället. 10km genom det julbelysta staden blev det i ett lugnt 6 min/km tempo och så avrundade jag med lite snöskottning när jag kom hem. Gott med en varm frukost sedan och det blev gröt, te och ett hårt bröd med julskinka. Fick naturligtvis inte något kort på mig från gårdagens bowling men däremot flera kort på vinnaren, min käre Make. Han slog oss alla med hästlängder igår *stolt* Planen för kvällen har det enda gemensamma med gårdagens aktivitet att det hör julen till. Ska sjunga julsånger tillsammans med min kör och Cyndee Peters, mysigt och roligt!

1 kommentar:

  1. Jag blir OCKSÅ sugen på julskinka!! Mmmm... kanske kan övertala mannen att vi ska tjuvstarta med skinkan i år :)

    Förresten. Tänkte på dig (det är så roligt med bloggar, man känner inte varandra, men ändå GÖR man det litegrann :p) Jo. Du frågade om boktips en dag. Jag tror att du och jag inte riktigt läser samma typ av böcker... du verkar vara mer lik min syster i den frågan ;) Du har säkert läst de fleta av Nora Roberts? Men har du läst Diana Gabaldons böcker? Emma (min syster) var fast i den serien ett tag :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!