X

X

6 okt. 2010

Morgonens träningspass

Medan jag intog frukosten imorse efter dagens genomförda träningspass kunde jag begrunda den lapp som jag planerat passet på och som sedan var min lag att följa under träningen. Jag inledde passet med att värma upp med 5km löpning utomhus och efter ett snabbt byte till lite mindre kläder fortsatte jag sedan passet inomhus på gymmet. Valde ut ett löpband som fick stå ut med mig under 10 x 500m intervaller i stegrande tempo (de första i 12km/h, de sista i 14 km/h) och blandade sedan in diverse styrkeövningar mellan intervallen. Muskelgrupper i fokus idag var rygg/biceps/triceps och de känns skönt genomarbetade så här efter passet. Tvivlade ett par gånger på om jag verkligen skull orka/hinna köra alla 10 intervallen men tog ett i taget och helt plötsligt var det bara den sista kvar :)

Hoppas att du också har fått en bra start på din dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!