X

X

7 sep. 2010

Ibland tar det tid!

Dvs. ibland tar det många kilometer innan jag lyckas mjuka upp benen och göra dem samarbetsvilliga till löpning. Idag var de stela och ömma efter gårdagens styrketräning så jag förberedde mig på en tungt pass och det tog 4-5 km innan de började komma igång. Höll till inom staden under dagens löprunda och lyckades förlänga den till 7,5km genom att lura hjärnan till att bara springa ett kvarter till eller bara springa förbi den gatan också. Rundan avslutades vid gymmet där jag idag körde igenom rygg och armar under 30 minuter, försökte mig på några chins men har under sommaren helt tappat det jag tränade upp mig till i våras så det är väll bara att börja om... 1,5km löpning till hemmåt fick avsluta morgonens träningspass och det var väldigt skönt att få komma hem och stretcha igenom benen lite. För första gången denna höst tog jag pannband för att skydda öronen och det behövdes eftersom det bara var 5 grader ute. Dimmigt var det också och jag hade som mest 50m sikt men det är lite mysigt att springa runt i en egen värld utan att se så mycket av omgivningarna.

På torsdag har jag bokat in en löprunda med en kompis och har lovat att coacha henne lite med löpteknik samt att köra några backintervaller som avslutning. Har du några bra övningar för löpteknik? Tar gärna emot lite inspiration :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!