X

X

24 aug. 2010

Aktiv vila

Min målsättning för veckan är nu bestämd och jag har bestämt mig för att ta den ena av vilodagarna idag. Lämpligt med tanke på gårdagens två löppass á 10km, jag ska ge min kropp chansen till superkompensation något som jag brukar vara lite dålig på. För att inte bli rastlös av att inte få min vanliga dos morgonträning så passade jag på att röja rejält hemma och jag har kunnat slänga 5 pappkassar med diverse prylar som inte använts på länge och som det inte finns några sentimentala skäl till att spara på. Det känns riktigt fräscht att ha gjort en sådan utrensning och kanske har jag ork till att ta tag i min garderob ikväll... Läsningen på spikmattan igår kväll var skön och även om mina ben är lite mattare än vanligt idag så har jag ingen träningsvärk. Boken jag har börjat i nu är den tredje i den serie av Nora Roberts som jag håller på med och den heter Havets Safirer. Trots att böckerna kanske är lite förutsebara så gillar jag dem och jag måste verkligen se till att åka till Irland (där de utspelar sig) nån gång!

Hoppas att du har en bra tisdag!

2 kommentarer:

  1. Jo man blir verkligen inspirerad av att åka till Irland av Nora Roberts böcker. Lika som jag blivit inspirerad av att åka till Gotland av Mari Jungstedts böcker. Gotland är ju lite närmare än Irland så vem vet en vacker dag...

    Har annars bakat två bröd i dag som jag hittade här på din blogg, Omega 3 bröd och Solrosfröbröd :)

    SvaraRadera
  2. Att rensa hemma är lite som att rensa själen ju! Lite feng shui en vanlig morgon är ju inte hel fel :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!