X

X

12 juni 2010

Tävling: Fellingsbrovarvet

Nu är jag hemma igen efter att ha genomfört en härligt jobbig, svettig och skön löptävling i Fellingsbro tillsammans med Åsa. Första gången som vi träffades på riktigt idag och med vissa personer stämmer verkligen personkemin så vi hade skoj och jag hoppas verkligen på att vi kommer att ses många gånger framöver :-)

Inför tävlingen som är 12km hade vi bestämt att hålla ett tempo på omkring 5:30/km vilket vi inte riktigt klarade av att hålla... Åsas utmaning idag var nog mest att stå emot frestelsen att rusa iväg snabbt i början så jag var med och dämpade tempot och för mig så fick jag riktigt bra draghjälp genom hela loppet. Från start och fram till 100m innan mål sprang vi bredvid varandra och jag kom i mål på tiden 1:01:18. Det gav ett medeltempo på 5:07/km och jag vet att den sista halvkilometern gick i drygt 4 min/km tempo! *happy*

Känner mig riktigt fräsch i kroppen och har laddat in med lite ny energi, snart ska jag dra iväg på studentfika så jag återkommer med lite mer fakta under kvällen. Hoppas att du också har en riktigt bra lördag!

Fakta om loppet från min Garmin:
Sträcka: 12km
Tid: 1.01.18h
Medelpace: 5:07/km
Max.pace: 3:40/km
Medelpuls: 155
Maxpuls: 178

4 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat! Jag är impad!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Tjejer, jag vill också hänka om jag får nästa gång? :D

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! :-)

    Miranda-Självklart kan du få haka på nästa gång! Vi planerar ett långpass i Fagersta framöver och det kommer säkert att bli någon mer tävling..

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!