X

X

4 juni 2010

Morgonlöpning

OBS! Varning för många bilder!
Passade på att ta med mig kameran på morgonens löprunda för att kunna visa hur det ser ut när jag springer runt sjön på morgnarna, tempot var planerat att hållas ner lite under dagens runda och fotograferandet störde inte så mycket.

Imorse tog jag löprundan från andra hållet mot vad jag oftast gör och då börjar den med 1km löpning genom stan på väg ner till strandpromenaden. Efter en kort stund kommer man sedan ut på den grusade stigen som går runt sjön och i början slingrar den sig över några ängar. Efter en stund kommer man över på "andra sidan" sjön och får en fin vy in mot stan, kyrktornet är rakt fram i bild. Den fortsätter sedan smått kuperat på lummiga stigar och ungefär halvvägs kommer man sedan fram till.. ..en backe som lämpar sig ypperligt för backintervaller. Trappstegen de lagt ut ger verkligen en utmaning att länga på stegen..och när inte kraft finns till det så går det bra att ruscha på stigen bredvid ;-P I den södra änden av sjön passeras fler ängar och man har en fin vy över staden även därifrån. När jag springer runt båda sjöarna så passerar jag över infarten till Lindesberg och fortsätter på likande stigar runt den mindre sjön men idag tog jag gångvägen längs med infarten och raka vägen till gymmet vilket resulterade i 8,5km. På gymmet blev det imorse som planerat styrketräning för rygg och biceps i en halvtimma och sedan sprang jag den sista kilometern hem till den stundande frukosten (som vanligt ute i solen). En fantastisk start på dagen och eftersom jag går på solenergi så är batterierna ordentligt laddade inför resten av dagen :-)

Ikväll väntar middag och bio med Maken *mys*

3 kommentarer:

  1. Såg ut som en riktigt härlig runda. Underbar utsikt också en fin backe är ju aldrig fel.

    Hoppas du får en riktigt fin helg och får ladda med en massa mer solenergi!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig miljö du har att njuta av under dina löprundor!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!