X

X

17 juni 2010

Hardcore-löpning

Och med det menas idag inte att jag har kört hardcore genom att utmana mig med tempo eller sträcka utan att det helt enkelt kändes lite hardcore att springa runt med en uppskrapad och blodig armbåge... Jag kan inte komma ihåg när jag senast ramlade omkull och den första tanken efter vurpan på morgonens löprunda var förvåning! Sprang på i mitt vanliga tempo på min vanliga runda men helt plötsligt rullade gruset undan för mig och jag stöp framåt. Reste mig snabbt och gjorde en undersökning av skadornas omfattning som förutom armbågen innefattar ett djupare jack i vänstra handen samt ett par skrapsår på vänstra benet.

Kände mig för ögonblicket ganska sur på mina ben/fötter som inte kunde hålla mig upprätt och bestämde mig för att köra det tuffa sättet och genomföra resten av träningspasset i alla fall. Resterande löpning runt sjöarna gick förvånandsvärt bra och snittade utan problem ett tempo omkring 5.30/km i 9km. Efter det blev det ett stopp på gymmet där jag efter att ha sköljt av mig lite grus och blod körde ett pass för rygg/triceps i 25 minuter. 1km löpning hem efter det och sedan var dagens träning avklarad.

"Tröstade mig" med en riktigt god frukost ute i solen innan jobbet för att försöka kompensera lite för att morgonen inte riktigt blev som jag tänkt mig ;-) Idag blev det blåbärsgröt toppad med lingonsylt och mandlar samt ett bovetebröd med ägg. Har du varit med om att skada dig i samband med träningen?

2 kommentarer:

  1. Träningsglädje17 juni 2010 kl. 10:34

    aj!! japp jag har också trillat en gång. fick ett fint skrubbsår på hakan med en massa jord i. (som var svårt att tvätta bort så jag gick runt med min jord några dagar...)

    SvaraRadera
  2. Ajaj, hoppas det gick bra.
    Jag har halkat på vintern och fått både blåtiror och skrubbsår, men inget allvarligt. (Räknar inte vurpan på slalomskidorna som träning ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!