X

X

30 apr. 2010

Vintersemester

Som jag utlovade igår så bjuder jag här på några bilder från den härliga skidsemestern i Ramunberget som jag varit på under veckan. Det känns som att jag laddat om batterierna rejält och det har varit mysigt att få umgås med min familj bågra dagar.

"Fina" rynkor mellan ögonbrynen i ett försök att titta mot solen *haha*Det är snällt av dem att varna inför sådana här backar! Jag tog mig ner utan att ramla fast nog är det rejält ostabilt på ett par smala längdskidor. En dag i snowboardbackarna blev det också och även om det inte går att jämföra med den åkningen som finns i Alperna så var det helt ok backar och vi var nästan helt själva! Lite äventyrligare blev det också med längdskidåkning på Flatruet, det gäller att hålla koll så att man inte tappar vägen ur sikte för då är det bara vitt, vitt, vitt så långt ögat ser.. Totalt blev det drygt 50km längdskidåkande uppdelat på 3 rundor á 16-20km. Även ett löppass på 10km blev det i sällskap av min systers kille, härligt att springa på en svagt kuperad väg i dalen mellan bergen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!