X

X

10 mars 2010

På gång!

Morgonstreak 10/31
Jag kunde känna det under morgonens promenad i solen, en känsla som gör att det spritter och bubblar i hela kroppen och som gör det svårt att hålla leendet borta från läpparna: Våren är på gång!! :-)

En härlig promenad på ca 75 minuter/8 km blev det imorse. Solen som sakta steg allt högre på himlen, tystnaden runt omkring som bara bröts av fågelkvitter och mina fotsteg och en krispigt klar luft att andas in *mmm* Testade för första gången det här året att ta rundan runt sjön och någon underbar människa med traktor har plogat stora delar av den så det är nog fullt möjligt att springa där redan nu :-) Ska helt klart förlägga några kilometer av lördagens planerade långpass till dessa stigar även om det en kort sträcka bara är en upptrampad stig i snön där det gäller att passa på vart man sätter fötterna..

Bara någon månad kvar nu tills det går att ta en härlig fikapaus på bänken i solskenet innan man fortsätter rundan. Jag har visserligen aldrig fikat här eftersom jag alltid springer förbi men möjligheten finns ju ;-)

10 sekunder för att bara stå stilla och njuta av solskenet = energiladdning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!