X

X

21 nov. 2009

"stark & lätt"
"snygg & snabb"

Man kan ju i alla fall försöka intala sig själv att det känns bra och ovanstående är en ramsa som jag brukar ta till när löpningen känns tung. Det blev en oväntad löptur för mig imorse men när tillfället för lite transportlöpning presenterade sig så hakade jag på utan någon större övertalning.

Började med att leverera 1 st bil till mina föräldrar och startade sedan igång min Garmin F305 för att börja löpningen hemåt, en tur på dryga milen. Benen var tunga i början men en del träningsvärk sedan gårdagen men de var i alla fall relativt samarbetsvilliga och det var bara att sätta den ena foten framför den andra hela tiden. Efter dryga 6 km var de mer uppmjukade så då fick jag lite försmak på Runners High.

Tid: 1.17.30
Sträcka: 13 km
Medel/maxpace: 5:58/4:39
Medel/maxpuls: 152/166
Kcal: 887

Riktigt skönt löpväder var det idag med solsken och 7 grader varmt, fick lite motvind på slutet men då var det bara någon km kvar. Är skönt endorfinrusig nu och ser fram emot en mycket mysig eftermiddag och kväll *lovely*

kl 13.23

1 kommentar:

  1. Under min löprunda i går tänkte jag på hur många olika tankar och känslor som man upplever under ett och samma pass, allt från suck och stön till nästan runners high. Hur det ibland kan variera nästan från en minut till en annan. Hoppas du haft en skön dag.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!